onsdag 20. februar 2008

Samsøk-karusell-irritasjon

HUTTETU og mangfoldig GHRRRRR!

Nå har jammen Drammensbiblioteket får Bibliofil-karusellen... Det kan jeg leve med så lenge den ligger nederst i bildet, men når den kommer øverst OVER det jeg er leiter etter, blir den bare et gedigent irritasjonsmoment!!!

Saken var at jeg skulle gjøre et søk. Da holdt karusellen seg i bunnen, under søkefeltene. OK
Så kom jeg til trefflista som inneholder det jeg vil vite (i dette tilfellet skulle jeg bare verifisere en tittel). Men da er plutselig karusellen øverst og dytter den vesentlige innformasjonen uforholdsmessig langt ned på sida.  Jeg er ikke interessert i karusellen, jeg vil vite svaret på det jeg søkte etter - uten å måtte rulle langt nedover sida!

Jeg kan ikke fordra sider som fremhever uvesentligheter på bekostning av relevant informasjon!!!

I tillegg virker det stjeler den mye kraft fra PCn - ?

1 kommentar:

Jannicke Røgler sa...

Hei!
Dette må jeg sjekke. Nei og nei sier jeg!!! Fokus må jo være på relevant informasjon.
Jannicke