torsdag 27. mars 2008

iGoogle og netvibes

Jeg skulle sjekke ut åssen jeg likte iGoogle i forhold til netvibes. Det har jeg nesten ikke fått tid til, så jeg holder meg foreløpig til netvibes. Har lagt inn flere elementer der, både epost, bokmerker, notater, feeds mm. Har fordelt litt på ulike ark etter emne. Synes det funker helt fint, men den er litt tung i drift, PCn går litt treigt når jeg har den oppe. Det hjalp da jeg la avisene på eget ark og sa at bare feeds aktivt ark skulle lastes. Netvibes har også forskjellige utseendetemaer en kan velge. De har nettopp lansert ginger-versjonen, som jeg har migrert til. Har ikke satt meg så mye inn i tilleggsfunksjonene der, men ser at det også er et vennestedselement der.

Den største fordelen med å bruke iGoogle er vel at jeg klarer meg med én innlogging for alle google-tjenestene; epost, blogg, docs, analytics... Og så er kalenderen i google mye bedre fordi en kan legge inn aktiviteter. Det fikk jeg ikke til i den netvibes-kalenderen jeg prøvde.

Ingen kommentarer: